close

 

 尋找第三顆星主題曲 / 電影 MV

 

  

 歡樂 (騙人!) 的電影預告片

 

  

  影片最後片段 (劇透注意! 自沉內容注意!)

 

  

自白 + 歌詞版


自白:
So I raise a morphine toast to you all. And if you should happen to remember it is the anniversary of my birth, remember that you were loved by me and that you made my life a happy one. And there is no tragedy in that. 
- James

所以我舉杯嗎啡向你們祝願。萬一你們想起了這又是我一週年的生日,請記得你為我所愛,是你讓我擁有了快樂的一生。­ 這裡沒有悲劇。 
-詹姆斯
 


歌詞:

Third Star - Follow You Down to the Red Oak Tree 尋找第三顆星-隨你到紅橡樹那
by James Vincent McMorrow
 
 

Follow you down to the red oak tree
As the air moves thick through the hollow reeds
I will wait for you there until someone comes
To carry me, carry me down
隨你到紅橡樹那
當漸漸厚重的空氣漫過空心蘆葦欉
我會在那等你,直到有人來
來帶我,帶著我下去
 

See I have not I have not grown cold
I have stole from men who have stole from those
With their arms so thin and their skin so old
But you are young, you are young, you are young
看,我不曾,我不曾變得冷漠
我擁有從別人那偷來的,這又是別人從別人那偷來的
他們的手臂如此單薄,他們的肌膚這麼老而起皺
但你年輕,你還年輕,你還年輕
 

Then somebody laughs like it's all just for hell
As though we could not be saved from the depth of the well
But the cloth that I make is a cloth you can sell
To pay for the gossamer seed
然而某人大笑,像這都只是見鬼的話
彷彿我們無法從無底深井中生還
但我編織的衣料你可以拿去賣
去換取輕飄飄的希望種子
 

Names get carved in the red oak tree
Of the ones who stay and the ones who leave
I will wait for you there with these cindered bones
So follow me follow me down
Follow me follow me down
Follow me follow me down
Follow me follow me down
那些刻在紅橡樹上的名字
有人留下了,有人離開了
我會在那等你,和我燒成灰的骨頭
所以跟著我,跟著我
跟著我,跟著我
跟我來,跟我來
跟我來,跟我來

 

 

因為很在意所以憑著一時衝動就翻了,完全是不專業翻譯嚴重意譯,歡迎指教討論
會知道這部當然是因為 Benedict 
跟著一位好演員就可以看到很多好作品!
不過一開始真的很猶豫要不要看這部電影,因為太近了...
但... 怎麼說呢...
就像是人生,你做出抉擇,然後承擔後果。如此而已。
之中的那些喜怒哀樂醍醐味,如人飲水,更輪不到我們來審判。
James 不要悲劇,他決定了他的生命不是悲劇。
我也這麼認為 :)


儘管還是大哭了三次

 

8/23 編輯
【AllForBC- 字幕組】a morphine toast _ Third star [中英雙語]

http://v.youku.com/v_show/id_XNDQxMjkzOTQw.html

 

 

arrow
arrow

    慕 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()